صفحه نخست    مجله مد و لباس    ۱۳۹۸/۱۲/۲۰

رابطه ریش یا سلامتی مردان در چیست ؟

 مجله مد و لباس    ۱۳۹۸/۱۲/۲۰  چاپ
رابطه ریش یا سلامتی مردان در چیست ؟
ریش یکی از آیتم هایی زیبایی برای مردان محسوب می شود که نیاز به نگهداری و مراقبت دارد زیرا نشانگر سلامتی مردان می باشد. حال اینکه چگونه می توان به رابطه ریش با سلامتی مردان پیبرد نیازمند این است که شما علائمی که ریش و سبیل از خود نشان می دهند را بشناسید. با در مجله مد و زیبایی ونیز همراه باشید.

1. ریزش سکه ای ریش
ریزش سکه ای در مردان نشانگر نوعی بیماری خود ایمنی در بدن می باشد که فولیکول مو را به عنوان دشمن فرض کرده و با حمله به آنها مانع از رشد ریش می شود. اگرچه این بیماری مسری و خطرناک نیست اما باعث سوزش و التهاب پوست صورت می شود که با یک درمان جزیی رفع شدنی است اما اگر با علائمی همچون خستگی، نوسان وزن و کاهش انرژی همراه باشد باید آن را جدی بگیرید.

2. کم پشتی ریش
علت این مشکل کمبود مواد مغذی و ویتامین ها از جمله بیوتین، اسیدهای چرب، ویتامین C و روی و ... میباشد کم خونی نیز در این زمینه بی تاثیر نیست. بنابراین برای رفع این مشکل به پزشک مراجعه نموده تا پس از انجام آزمایشات لازم، برنامه غذایی شما طوری تغییر دهد تا تمامی این مواد مغذی را به بدن شما برساند.

3. ریش پرپشت
رابطه ریش با سلامتی مردان یک رابطه مستقیم می باشد و یکی از رازهای سلامت ریش مردان داشتن ریش پرپشت می باشد. تنها مشکل این افراد این است که نسبت به هورمون تستوسترون حساس تر از باقی افراد می باشد.

4. شوره زدن ریش
شوره زدن معمولا در اثر خشکی پوست اتفاق افتاده و یک مسئله جدی نیست. برای رفع این مشکل می توانید در هنگام استحمام ریش های خود را با شامپو ضد شوره بشویید. این عمل را هفته ای سه بار تکرار کرده تا به طور کامل این شوره ها رفع شوند.

5. عدم رشد ریش
این مشکل معمولا ارثی و مربوط به ژنتیک بوده و نیاز نیست که نگران آن باشید اگر از ابتدای سن بلوغ اینگونه بوده اید. زیرا مشکلات و نواقص ژنتیکی معمولا راه حلی ندارند و رشد مو نیز وابسته به این عامل درونی است.